3,5 жыл ичинде "Кыргыз Темир Жолу" УК " МИ бирдиктүү тарифинин өлчөмү өзгөрүүсүз бойдон калууда.

30 Октября 2020

     "Кыргыз Темир Жолу" УК " МИ бирдиктүү тарифин колдонуу маселеси боюнча:

     "Кыргыз темир жолу" УК " МИ 2017-жылдын 2-мартында, Кыргыз Республикасынын Транспорт жана жолдор министрлигинин буйругу менен, Кыргыз Республикасында тарифтик саясаттын негиздерин ишке ашырууга жооптуу ыйгарым укуктуу орган, ички тариф жокко чыгарылып, темир жол транспорту аркылуу жүк ташуу үчүн бирдиктүү бирдиктүү тариф киргизилген (экспорттук импорттук жана ички тарифтер).

     Демек,экспорттук, импорттук же республикалык байланыштын түрүнө карабастан, бардык жөнөтүүчүлөргө жана жүк алуучуларга, темир жол бирдей кызмат көрсөтүүгө милдеттүү.

     Евразия экономикалык бирлиги жөнүндө келишимдин 177-беренесине ылайык, ушул Келишимге эскертүүлөргө жол берилбейт.

     Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 2017-жылдын 10-февралындагы No92 Токтомуна ылайык, анда темир жол транспорту кызматтарына жетүү - ЕАЭБнин бир мүчө-мамлекетинин темир жол транспорттук уюмдарына башка ЕАЭБ мүчө-мамлекетинин керектөөчүлөрүнө кызмат көрсөтүү ЕАЭБнин биринчи мүчө-мамлекетинин керектөөчүлөрүнө ушул сыяктуу кызматтарды көрсөткөндөн кем эмес ыңгайлуу шарттар белгиленген.

     Темир жол аркылуу Кыргызстанга товарларды кабыл алган же жиберген чарбалык субъекттер үчүн Кыргызстандын аймагында бирдей тарифтер бар, анткени республиканын чегинде товар ташыган ишкер үчүн - бул бирдей шарттардын негизги принциби.

     Мындан тышкары, азыркы учурда Казакстан Республикасы жана Россия Федерациясы темир жол аркылуу социалдык маанилүү жүктөрдү ташууда транспорттук компонентти субсидиялоо практикасын колдонушат.

     Маалымат үчүн: 3,5 жыл ичинде жана 2021-жылга чейин бирдиктүү тарифтин өлчөмү өзгөрүүсүз бойдон калууда.

Бардык жаңылыктар